WIL JIJ MEER OMZET IN JOUW KAPSALON ZONDER EXTRA INSPANNING?

 

Hoeveel & van jouw omzet komt uit de verkoop van producten? En zou het niet geweldig zijn wanneer je dit omhoog kunt brengen zonder dat dit extra tijd kost. Met de tips hieronder krijg je ook nog gelukkige klanten.

Eleven Australia heeft maandelijkse pakket deals

Eleven Australia heeft maandelijkse pakket deals

Tip 1: Pakket verkoop

Maak een logische combinatie van een goed lopend artikel ( fastmover ) samen met een minder goed lopend product (slowmover). Prijs en verkoop deze als een pakket. Voordeel: je “slowmover” blijft niet op voorraad staan en wie weet ga je er meer aantallen van verkopen wanneer je klanten ermee laat kennis maken. Natuurlijk kun je ook hele goede deals maken door 2 hardlopers met elkaar te combineren. Eleven Australia heeft maandelijkse deals die samen verpakt zijn en voordelig geprijsd dus dan is het helemaal makkelijk.

Tip 2: Geen focus

Wanneer je teveel merken in je salon hebt staan, hebben jij, je medewerkers en je klanten geen overzicht meer. Teveel keuze leidt tot chaos. Bouw je assortiment zorgvuldig op en kies bewust voor een beperkt aantal merken maar pak daar dan wel de volledige range van. Dit straalt uit dat je vertrouwen en geloof hebt in deze lijn. Houdt hierbij altijd goed je doelgroep in je achterhoofd. Bijkomend voordeel: inkopen bij minder leveranciers betekent vaak een hogere inkoop per leverancier. En dat betekent weer dat je sneller aan de minimale orderwaarde komt, of meer betere inkoopvoorwaarden krijgt op je order.

Zorg dat je klanten de producten kunnen aanraken door ze achter de toonbank uit te halen.

Zorg dat je klanten de producten kunnen aanraken door ze achter de toonbank uit te halen.

Tip 3: Laat klanten je producten aanraken.

Want wanneer iemand een product in handen heeft, koopt die persoon sneller. Haal dus die toonbank uit je salon of verplaats je retail ruimte achter het kassablok vandaan. Werk zelf met de B.RUSH en vraag aan je klant of hij hem ook wil proberen. Bijkomend voordeel: een kassablok creëert letterlijk afstand tussen jou en je klant en deze is dan ook meteen verdwenen.

Tip 4: Herhaal aankoop

Weet je nog welke items jouw klant eerder kocht? Vraag er dan eens naar bij je kassa. Check of het product nog bevalt, en waarvoor het bijvoorbeeld gebruikt wordt. Grote kans dat je de klant op een prettige manier herinnert om een herhaal aankoop te doen.

Laat je klant de B.RUSH zelf testen en geef tips voor thuisgebruik.

Laat je klant de B.RUSH zelf testen en geef tips voor thuisgebruik.

Tip 5: Check je productpresentatie.

Geloof het of niet, een winkelpresentatie die te netjes is trekt geen aandacht. Consumenten durven de producten niet aan te raken. Want ja, iemand heeft net ontzettend zijn best gedaan om alles helemaal netjes te krijgen. Kijk maar eens om je heen de volgende keer dat je in een winkel staat: mensen worden toegetrokken naar die tafel of bak waarvan het duidelijk is dat al meerdere handen die producten hebben aangeraakt. Dit los je simpel op door bij een paar producten er 1 weg te nemen. Zo lijkt het of er al verkoop heeft plaats gevonden.


Zou je graag meer informatie willen over de merken van Beauty Brands BV? Neem via onderstaande button contact met ons op. Wij vertellen je graag meer.


 
Astrid van Gool